Nuttige informatie

Om u goed voor te bereiden op uw adviesgesprek, zijn er diverse websites waar u veel informatie vindt over het kopen van een woning en alles wat daarbij komt kijken. Wij hebben een aantal websites voor u geselecteerd. Ook op de eigen website van uw Erkend Hypotheekadviseur of bank vindt u vaak uitgebreide informatie.

www.eigenhuis.nl

Dit is de website van Vereniging Eigen Huis (VEH) met informatie over koop en verkoop van een eigen huis en alles wat daar bij komt kijken. Voor leden van de VEH is extra informatie beschikbaar.

www.advieskeuze.nl

Op advieskeuze.nl leest u beoordelingen van klanten over hun adviseur en het ontvangen financieel advies. Zo kunt u prijs en kwaliteit vergelijken van diverse adviseurs. Ook veel Erkend Hypotheekadviseurs zijn opgenomen in de database van advieskeuze.nl.

www.afm.nl

De website van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) biedt u onafhankelijke financiële informatie. De AFM is onafhankelijk maar wel verbonden met de overheid. Zij houdt toezicht op de financiële markten: op sparen, beleggen, verzekeren, pensioenen en lenen. Op deze website leest u meer over uw rechten als consument, over financiële producten en over de rol van de AFM. Ook kunt u controleren of uw adviseur een vergunning heeft.

Tips, tools en checklists van de AFM

Hebt u geen tijd of niet veel zin om u uitvoerig te verdiepen in financiële producten? De AFM heeft meerdere checklists en stappenplannen ontwikkeld om u te helpen de juiste vragen te stellen en afwegingen te maken als u een financieel product wilt aanschaffen. Zo wordt u, zonder al te veel inspanning, financieel wijzer.

Klachten? Ga naar www.kifid.nl

Hebt u als consument een klacht over een financieel product of een financiële dienst, dan kunt u deze indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Bij Kifid kunt u terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. U moet wel eerst samen met uw financiële dienstverlener een oplossing proberen te vinden via de interne klachtenprocedure (IKP). Komt u er samen niet uit? Vul dan het klachtenformulier in via de website van het Kifid. Hier leest u ook meer over de klachtenprocedure.

De Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH) behandelt geen individuele klachten van consumenten, maar wil wel graag weten wanneer u een klacht hebt over een Erkend Hypotheekadviseur. Dit kunt u aan ons door geven via ons contactformulier.

 

Deze site maakt gebruik van cookies. Meer info?